TBT – Week 35

VAKANTIE!! Na heel veel mensen om ons heen met vakantie te hebben zien gaan, waren wij afgelopen week eindelijk aan de beurt! We hebben natuurlijk in april al even vakantie gehad, maar ik was er toch echt wel weer aan toe! Aangezien we dit jaar al naar Kaapverdië zijn geweest, bleven we dit keer lekker in Nederland. De laatste week van augustus brachten wij door in Zeeland en in deze blogpost deel ik met jullie wat wij die week allemaal hebben gedaan! Lezen jullie mee?

Zondag

De vakantie begint voor Hilbert met een voetbalweekendje in Haarlem. Fygo en ik zijn dus een weekend met z’n tweeën. We starten de zondag met een wandeling door het park, want het is heerlijk weer! Rond 12.00 uur is Hilbert weer terug en rijden we meteen door naar Doetinchem. Mijn (tweeling) nichtjes zijn afgelopen vrijdag 2 jaar geworden en dat wordt vandaag, bij mijn ouders thuis, gevierd!

Rond 18.00 uur is het feestje afgelopen en rijden we naar de McDonald’s. Niet echt verantwoord, maar dit is de aller eerste keer voor Fygo (wij zijn er al zeker 2,5 jaar niet geweest) en we vonden het wel leuk om onze vakantie op deze manier officieel in te luiden!

Maandag

Vandaag vertrekken we naar Burgh Haamstede in Zeeland. Daar hebben we voor 8 dagen een huisje gehuurd op een villapark van Landal. Omdat we pas om 15.00 uur kunnen inchecken, doen we ’s ochtends nog even lekker rustig aan. Rond 12.45 uur rijden we weg uit Zwolle en na een prima ritje komen we om 15.15 uur aan bij ons huisje. Na het uitpakken van de spullen lopen we naar de supermarkt in het dorp. Als de buit binnen is gaan we lekker ergens eten in een restaurant op het park.

Fygo was al de hele dag aan het zeuren om ‘Zeeland’ en nu we er eindelijk zijn is hij zo ontzettend blij en heeft hij energie voor tien. Zo grappig. Maar als hij om 20.00 uur op bed ligt, valt hij direct als een blok in slaap (niet zo gek na 2 dagen achter elkaar geen middagslaapje te hebben gehad). Hilbert en ik chillen nog lekker op ons terras en in ons huisje. Morgen is Hilbert jarig en belooft het een hele warme en zonnige dag te worden. Dat wordt dus een lekker stranddagje!

Dinsdag

Hiep hiep hoera! Hilbert is 33 jaar! Net als mijn verjaardag op Sal (Kaapverdië), vieren we nu ook zijn verjaardag op vakantie en op het strand! Goed voor elkaar, niet? We hebben ontzettend geluk met het weer en genieten er volop van.

We beginnen de dag met kadootjes op bed en na het ontbijt vermaakt Fygo zich een hele tijd met bellen blazen. Zo kunnen wij mooi opruimen en de tas inpakken. Als dat is gebeurd gaan we naar het strand hier 5 minuutjes rijden vandaan. Fygo vindt de zee en het strand fantastisch!

Omdat Fygo al 2 dagen achter elkaar zijn middagslaapje heeft overgeslagen besluiten we tussen de middag toch maar naar huis te gaan en hem even op bed te leggen. Wanneer hij slaapt bak ik nog een chocoladetaart (die helaas niet helemaal goed is gelukt, maar ach hij is lactosevrij en dus mag ik eindelijk een taartje op een verjaardag!).

’s Avonds gaan we naar een leuke strandtent in de buurt om te dineren. Het is er vrij druk dus we moeten aardig lang wachten op ons eten. Gelukkig gedraagt Fygo zich voorbeeldig en rond 20.15 uur kunnen we eindelijk aanvallen ;). Om 21.30 uur zijn we weer in ons vakantiehuisje en brengen we Fygo meteen naar bed. Wij lezen nog even lekker in ons boek en maken het zelf ook niet te laat.

Woensdag

Vannacht begon het helaas flink te regenen en dat lijkt de hele dag zo te blijven. Gelukkig zit er bij het vakantiepark een indoor speeltuin, dus besluiten we daar de ochtend door te brengen.

Na daar een tosti te hebben gegeten lopen we weer naar ons huisje en brengen we Fygo naar bed. Ik start vast met deze blogpost en zodra ik klaar ben pak ik mijn e-reader om lekker te lezen! Fygo wordt pas om 17.15 uur wakker, hij had het blijkbaar even nodig! Gelukkig is het dan eindelijk droog en wandelen we weer naar de supermarkt in het dorp. Op de terugweg stoppen we bij het restaurant waar we maandag hebben gegeten. Vandaag hebben ze de actie ‘alle afhaal pizza’s voor €6,50′ dus daar maken wij even dankbaar gebruik van. Omdat natuurlijk iedereen hetzelfde dacht moesten we een behoorlijke tijd wachten. Gelukkig was er een speelhoek en heeft Fygo zich weer heerlijk vermaakt. Eenmaal thuis smullen we van onze pizza’s!

Donderdag

Rond 08.45 uur worden we wakker (ja ook Fygo slaapt op vakantie altijd heerlijk uit!) en zien we dat het zonnetje schijnt! Als we alledrie weer fris en fruitig zijn en hebben ontbeten lopen we naar de fietsverhuur op het park. We huren 2 fietsen en starten vervolgens met de favoriete fietsroute van boerin Bertie (van o.a. Boer zoekt Vrouw).

We fietsen 40 km en stoppen alleen even om te lunchen (aan de kust). Fygo vond het blijkbaar nogal slaapverwekkend allemaal, maar wij vonden het heerlijk! Wij hebben dus een kind dat echt helemaal nergens anders slaapt dan in zijn eigen bed, maar tot onze verbazing viel hij gewoon achterop de fiets in slaap. Blijkbaar heeft hij dus toch echt nog wel een middagslaapje nodig. Uiteraard moest dat even worden vastgelegd ;).

Als we rond 16.30 uur weer thuis zijn spelen we nog lekker in de tuin en begin ik na een uurtje met koken. Vanavond eten we lekker ‘thuis’ en dankzij het heerlijke weer kunnen we zelfs in de tuin eten!

Vrijdag

Vandaag gaan we naar Zierikzee, de hoofdstad van het eiland (en de gemeente) Schouwen-Duiveland. Wat een leuke stad is dat! We treffen het weer met het weer, totdat we gaan lunchen. Na de lunch lopen we heel snel door de regen naar de auto en rijden we weer terug naar ons vakantiehuisje. Fygo slaapt weer tot een uur of 17.00 en niet lang daarna lopen we naar een pannenkoekenmolen waar we heerlijk eten en spelen! Om 20.30 uur ligt meneer weer in bed en pakken Hilbert en ik beiden onze e-reader er weer bij! Ik heb deze vakantie (nu dag 5) alweer 3 boeken uit! Heerlijk!

Zaterdag

De laatste dag alweer van deze (TBT) week! En oh wat hebben we toch een mazzel met het weer! Toen we maandag vertrokken werd er voor bijna de hele week regen voorspeld, maar tot nu toe heeft het alleen woensdag (en vrijdag heel even) geregend en verder scheen de zon gewoon! Ook vanmorgen toen we wakker werden was het zonnetje alweer op en besloten we om lekker naar het strand te gaan. Meer hebben we vandaag ook niet gedaan. Nu ik dit typ ligt Fygo op bed en hangen wij lekker op de bank. Het was een heerlijke zaterdag!

Komende week

Vandaag (zondag) belooft het weer een hele mooie dag te worden, dus zoeken we weer lekker de zee op! Waarschijnlijk duurt het namelijk wel weer even voordat we die kans krijgen. Morgen moeten we helaas weer naar huis, maar we zijn wel de rest van de week nog vrij. Komende week gaan we vanuit huis dagjes weg. Donderdag brengen we Fygo gewoon naar de opvang (toen we vroegen of hij dat wilde zei hij: ‘Ja, leuk!’. Zo handig dat we nu gewoon fatsoenlijk met hem kunnen communiceren en dat hij echt goed aan kan geven wat hij wel en niet wil!) en hebben Hilbert en ik dus lekker een dagje met z’n tweetjes! Ook wel eens fijn! Een hele fijne week allemaal en voor wie de vakantie is afgelopen en weer aan het werk moet, succes!