TBT – Week 17

De laatste dag van de maand is aangebroken, dus het is weer tijd voor een nieuw weekoverzicht! Afgelopen week was een beetje een gekke week omdat we op zondag en maandag nog op Kaapverdië waren en dinsdag een lange reisdag hadden. Donderdag was het Koningsdag en vrijdag moest Hilbert weer aan het werk. Ik was lekker de hele week nog vrij. Oja, omdat altijd op zondagochtend de nieuwe blogpost online komt, begin ik vanaf nu de week op zondag, zodat toch alle dagen van de week worden meegenomen. Kijk en lees je mee hoe de laatste week van april er voor ons uit zag?

Zondag

Zoals gezegd zaten we zondag nog lekker op Sal, één van de Kaapverdische eilanden. Ik zal later nog een blogpost over deze vakantie uploaden. Rond een uurtje of 10 rijden we met de taxi naar Santa Maria, een dorpje vlakbij ons resort. Daar kijken we op de pier hoe de verse vis wordt binnen gehaald en maken we een korte wandeling over het prachtige strand. Als we een mooi plekje zien met twee ligbedjes en een parasol strijken we daar neer en brengen daar de rest van de ochtend door. Rond 13.00 uur lunchen we in de dichtstbijzijnde strandtent.

Na de lunch gaan we weer met de taxi naar ons appartement en leggen we Fygo op bed.
Omdat ons appartement aan het zwembad ligt (en ook nog met uitzicht op de zee!) en de babyfoon daar gewoon bereik heeft, kunnen Hilbert en ik heerlijk rustig een boek lezen op een ligbedje met een drankje erbij. Fygo slaapt erg lang op vakantie. Meestal wordt hij pas rond 17.00 uur wakker. Heerlijk!

Als we rond 18.00 allemaal weer fris en fruitig zijn gaan we weer met de taxi naar Santa Maria. We hadden een keer zin in pizza dus zochten op Tripadvisor de beste pizzeria op en gelukkig was er plek! Fygo doet het zo goed in restaurants en al het personeel (alle Kaapverdianen eigenlijk) zijn zo vriendelijk en gek op kinderen dat we, op één avond na, iedere avond lekker zijn wezen uiteten! Na het eten gaan we weer naar ‘huis’ en leggen we Fygo op bed. Zoals iedere avond lezen wij nog lekker een boek op ons balkon.

Maandag

De laatste dag van onze vakantie brengen we vooral aan het zwembad door en pakken we de koffers in. ’s Avonds eten we aan het strand, vergezeld door heerlijke deuntjes van een DJ en een mooie zonsondergang. Wauw, wat een fijne afsluiter van de vakantie!

Dinsdag

Om 09.00 uur lopen we richting de receptie en leveren we onze sleutel in. Een taxi brengt ons naar het vliegveld. Uiteraard zijn we daar veel te vroeg (netjes 2 uur van tevoren, maar er valt daar niks te beleven) en moeten we ons dus nog een tijdje zien te vermaken.

Zodra we eenmaal in de lucht zijn horen we gelukkig dat we wind mee hebben en we een half uur eerder aan zullen komen dan gepland. Hier waren we erg blij mee, want het was (net als de heenweg) weer een pittige vlucht met een dreumes die doodmoe is maar niet wil slapen en alleen maar op ontdekkingstocht wil. Rond 00.00 waren we weer thuis in Zwolle. Stiekem is het toch altijd weer heel fijn om lekker thuis te komen (maar man wat is het hier koud!!).

Woensdag

Vandaag pakken we de koffers uit en draaien we wat wasjes. Hilbert doet de boodschappen en ik zet alle foto’s op Google Drive en begin vast aan deze blogpost. Verder is het een lekker binnenspeeldagje!

Donderdag

Koningsdag! Omdat we dinsdagavond laat terug kwamen van vakantie hadden we eigenlijk nog niet echt gedacht aan wat we met Koningsdag zouden gaan doen. Omdat er slecht weer werd voorspeld hebben we maar besloten om dit jaar een keer niet de stad in te gaan. ’s Ochtends brengen we even een bezoekje aan Hilberts ouders, die op een camping hier in de buurt staan. Lekker knus in de caravan de foto’s van onze vakantie bekijken. Om 15.00 uur zijn we weer thuis en leggen we Fygo op bed. Wij doen de verwarming aan en hangen de rest van de middag lekker op de bank! Na het avondeten maken we nog een klein rondje langs wat Koningsfeestjes hier in de buurt en als Fygo op bed ligt beginnen we aan het vijfde seizoen van Homeland.

Vrijdag

Vandaag is voor Hilbert de vakantie afgelopen en moet hij weer aan het werk. Fygo en ik zijn dus weer eens een dagje met z’n tweetjes. Dat is wel weer even wennen, want wat was het fijn die quality time met z’n drieën! Aangezien ik nog wat boodschappen nodig heb lopen we naar de Jumbo en wandelen we daarna via de kinderboerderij en speeltuin weer naar huis.

’s Avonds ga ik lekker uiteten met een aantal meiden van de zwangerschapsyoga. Zo leuk dat we elkaar nog steeds regelmatig zien!

Zaterdag

Door mijn lactose-intolerantie heb ik helaas ook PDS (Prikkelbare Darm Syndroom). In Nederland heb ik dit door mijn gezonde leefstijl prima onder controle, maar tijdens en na een vakantie heb ik vaak erg veel last. Omdat ik de enorme buikpijn en de sprintjes naar de wc inmiddels zat ben probeer ik, naast weer gezond te eten, wat extra te bewegen. Ik begin vandaag de dag dus met een klein rondje hardlopen. Omdat ik niet helemaal fit ben loop ik de helft van wat ik normaal loop, maar beter iets dan niets toch? :).

Als ik weer thuis ben gaat Hilbert voetballen. Stiekem ben ik blij dat het voetbalseizoen bijna is afgelopen. Normaal hebben we alleen op zondag tijd met z’n drieën, maar tijdens de zomerstop hebben we gelukkig het hele weekend samen. Dat is toch veel gezelliger (en vooral praktischer met Fygo ;-))! Ik lig helaas de rest van de middag met een kersenpitkussen op de bank. ’s Avonds hebben we geen plannen en gaan we lekker verder met Homeland.

Komende week

Wanneer je dit leest is het zondag en is de laatste week van april alweer bijna voorbij. Zometeen gaan we nog even gezellig met vrienden ergens lunchen en maken we ons daarna klaar voor de komende week. Ook voor mij zit de vakantie er weer op. Morgen ga ik weer aan het werk en mag Fygo weer naar de opvang. Ik werk deze week 3 dagen en vrijdag ga ik een weekendje weg! Ik ga met vriendinnen naar Brabant voor een meidenweekend! We hebben een zwembad bij het huisje, dus hopelijk is het mooi weer en kan ik het vakantiegevoel nog een klein beetje vasthouden. Want wat was het een heerlijke vakantie! Snel maar weer iets nieuws plannen :D! Fijne week allemaal!